יום רביעי, 11 ביולי 2018

וורטים



 אנחנו אורחיו של הקב"ה בעולם הזה, והוא מארח אותנו להפליא, ולא מחסיר לנו דבר, לא מיטה, לא סעודה, אם נרצה יש גם חביתה, רק שנגיד תודה...


באנו לעולם הזה להיות שרברביות. לתקן ולתקן. אז כדאי שלא נוסיף עוד קלקולים – שמא נצטרך לעוד כמה גלגולים...


כשם שאבא לא עומד בכך שבתו בוכה ומבקשת, כך ה' לא יכול לסרב כשאנחנו בוכות באמת, מעומק הלב. הבנתן מה הסוד?


הפסוק המרגש ביותר בתורה: "והתהלכתי בתוככם והייתי לכם לאלוהים ואתם תהיו לי לעם". אומר רש"י: "אטייל עמכם בגן עדן כאחד מכם ולא תהיו מזדעזעים ממני". את רואה את עצמך יוצאת לטיול עם ה' בגן עדן? אפשר לדמיין משהו יותר מענג מזה?



בהיפוך המילה רע נמצא ער. הקב"ה רוצה שנתעורר לטוב הגנוז בתוך הרע שהוא שולח לנו. כשאת באמת שואלת למה, ומה המסר והשיעור עבורי – תביני.



חשבתי שניתן לפרש את עניין האישה על הנשמה, שהיא כשרה כשהיא עושה רצון בעלה, רצון בעליה – הקב"ה.


בברכות שה' שם בפי בלעם נאמר: "הן עם לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב". יש כאן משמעות כפולה: שאנחנו לא נתחשב בגויים, ונשמור על ייחודנו, וכשהגויים לא מחשיבים אותנו – הם מסייעים לנו להתאחד, להתבודד עם השכינה.



אמר לי בעלי שיחיה וורט, כולם משתמשים בביטוי: "נשמה שלי. נשמה תעשה טובה, תוריד את הפח", "את הנשמה שלי, אז למה את משגעת אותי?", אבל למעשה היחיד שיכול להגיד לך נשמה שלי זה הקב"ה, שאכן הנשמה שלך שלו. והוא אומר לך: נשמה שלי, בראתי אותך טהורה, תשמרי על עצמך.


כשאנחנו מבקשות: המציא לנו מחילה – בשעת הנעילה, אנחנו מבקשות סליחה, אבל גם מחילה תת קרקעית שתשחרר אותנו ממאסרו של היצר אל החירות של אהבת ה' והליכה בדרכיו.


אמרה ידועה בעניין התשובה היא: "פתחו לי פתח כפתחה של מחט, ואני אפתח לכם כפתחו של אולם". ועלה בדעתי שניתן לומר גם כך: ואפתח לכם כפתחו של עולם. כי למעשה לבעל תשובה נפתח עולם חדש, טעון במשמעות של הנהגת השם והשגחה פרטית.


לשליח שהוביל את בעלי אלי קראו עופר. לשליחה שהובילה אותי להיכרות עם הרבנית האהובה שלי כוכבה ע"ה קראו איילה. לנפשי אמרתי: התקיים בך הפסוק משיר השירים: "ברח לך דודי ודמה לך לצבי או לעופר האיילים על הרי בשמים"...



כל אחד מקבל מה שמגיע לו, לכל סיר יש את המכסה שלו. פעם הייתי בסידורים במשרד הפנים, וראיתי זוג חרדים. הוא היה עיוור ואשתו ענקית, ממש שחקנית כדורסל, אולי בגובה שני מטר, אני לא מגזימה. מעולם לא ראיתי אישה גבוהה כל כך. מי היה מתחתן איתה ותמיד מרגיש נמוך לידה? אז הנה, ה' חיתן אותה עם עיוור.


אנחנו משפחה אחת גדולה, מפוזרת בכל העולם. שמעתי על עולה חדש שהגיע לארץ, ובחום של חודש אב התקלקל לו המזגן, אבל עברית הוא לא יודע, רק את מילות התפילה, איך יסביר את עצמו? התקשר לטכנאי מזגנים ואמר לו: אדוני, המשיב רוח שלי מוריד גשם...


לצאת לדרך, סיפרה לי חברתי אשירה, שבעבר נכשלה במבחן נהיגה שש פעמים... התייאשה ועכשיו, לאחר שנים, ניסתה שוב. כשניגשה לטסט רחפו עצמותיה, כולה רועדת פתחה ספר תהילים וקראה פרק, שהפסוק האחרון בו היה: "צדק לפניו יהלך, וישם לדרך פעמיו" (פר' פ"ה) והרגישה שה' מדבר דרכו אליה, ומבטיח לה: הפעם את עוברת, יוצאת לדרך, ובאמת הצליחה, יש!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה